GroenLinks reikt groen lintje uit aan Klaas Kuipers

Algemeen

ZEEGSE - Ter gelegenheid van het einde van zijn politieke carrière is Klaas Kuipers door de afdeling Tynaarlo van GroenLinks onderscheiden met een groen lintje.

Na het afscheid van de gemeenteraad op maandag 28 maart heeft nu ook GroenLinks Tynaarlo afscheid genomen van Klaas Kuipers. Maar liefst 51 jaar is Kuipers politiek actief geweest. Hij begon op jonge leeftijd als lid van de Pacifistische Socialistische Partij (PSP), de voorloper van GroenLinks. Na de fusie tussen PSP, PPR, CPN en EVP tot GroenLinks ging Kuipers verder als lid van deze partij.

Kuipers heeft maar liefst 19 jaar namens GroenLinks in de gemeenteraad van Tynaarlo gezeten en ongeveer 10 jaar als commissielid in Provinciale Staten van Drenthe. Een prestatie van formaat: niet voor niets heeft Kuipers hiervoor tijdens zijn afscheid als gemeenteraadslid de erepenning van de gemeente Tynaarlo ontvangen.

Tijdens een afscheidslunch in grand café Het Witte Huis in Zeegse - in aanwezigheid van zijn familie, partijgenoten, oude strijdmakkers en burgemeester Marcel Thijsen - heeft Kuipers als blijk van waardering en als dank voor zijn inzet voor een eerlijkere en duurzame samenleving en zijn bijdrage aan de ontwikkeling van de partij het befaamde groene lintje van GroenLinks uitgereikt gekregen.