
Museumclub AVT bezoekt kunstcentrum De Ploeg
AlgemeenTYNAARLO - De museumclub van de Actieve Vrouwen Tynaarlo is zaterdag naar het Groningerland geweest. Ze brachten een bezoek aan kunstcentrum De Ploeg in Wehe den Hoorn, waar de tentoonstelling Stad van de Ploeg te zien is.
Dit kunstcentrum is gevestigd in een monumentaal pand uit 1873. Gebouwd als parochiehuis en later deed het dienst als school. In juli 2025 nam De Ploeg het na een renovatie in gebruik. Het Groninger kunstenaarscollectief De Ploeg werd in 1918 opgericht door onder andere Jan Altink, Hendrik Werkman, Jan Wiegers en Johan Dijkstra. Kleurrijke schilderijen in de kenmerkende stijl van De Ploeg waren te zien. Na de bezichtiging was het goed toeven in de brasserie van het kunstcentrum. Het was een kleurrijke middag.





